Informationsmøde - åbent hus

Kære forældre til kommende 0. klasses barn.

Korsager Skole inviterer jer til disse to arrangementer:

Det store informationsmøde

Onsdag d. 26. oktober 2022.

Der er to muligheder enten KL. 15.00 – 16.30 eller kl. 17.00 - 18.30 i skolens personalerum

(dette møde er tænkt uden børn)

Her vil vi fortælle jer om skolen og fritidsinstitution, og besvare jeres spørgsmål.

Anders Arnfred (indskolingsleder) og Sofie Normann Pedersen (KKFO-leder) vil fortælle om skolestart og livet i indskolingen.

Derudover vil en af skolens børnehaveklasseledere og læsevejledere vil også være til stede ved arrangementet.

Åbent hus i indskolingen – for børn og forældre

ONSDAG d. 9. november 2022 kl.  16.00-18.00

0.klasserne vil være åbne så børnene kan opleve lokalerne, og forældrene kan indhente indtryk og holdninger fra skolens personale. De voksne, børnehaveklasselederne, pædagogerne og assistenterne vil være i klasserne, og fortælle lidt om den hverdag, der venter børnene efter sommerferien.

De vil også kunne svare på spørgsmål omkring indskolingen og læsepædagogik i indskolingen.

Skolens ledelse vil også være til stede i børnehaveklasserne, og vi kan svare på spørgsmål om skolen som helhed og skole/hjem-samarbejdet.

Vi glæder os til at se jer!

Peter Aksten

Vælg skole
Dit barn hører til en skole (distriktsskole), som er bestemt ud fra dit barns adresse. I er altid sikret en plads på Korsager Skole- vi er dit barns distriktsskole. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside korsager.aula.dk

Der er frit skolevalg i Danmark. Derfor kan du også vælge at indskrive dit barn i en anden folkeskole end distriktsskolen. Dit barn får kun tilbudt en plads på den skole, hvis der er ledige pladser.

Hvis du ikke synes, at dit barn er parat til at begynde i skole som seks-årig, kan du søge om at udsætte skolestarten et år. Kontakt din børnehave om en samtale og udfyld sammen med dem skemaet om udsættelse.

Vælg fritidstilbud
Alle skoler har kun én fritidsinstitution tilknyttet. Ved Korsager Skole er det fritidshjemmet Nordlyset. Hvis du ønsker en plads, skal du skrive dit barn op samtidig med, at du skriver dit barn ind i skole.

Hvornår og hvordan skal du skrive dit barn ind i skole og fritidsinstitution?
Du kan skrive dit barn ind i skole fra mandag den 7. november kl. 9.00 til fredag den 25. november

Indskrivningen foregår digitalt via den digitale selvbetjeningsløsning på http://www.kk.dk/skoleindskrivning. Her skal du afgive dine ønsker til en skole i Københavns Kommune, og om du ønsker en plads til dit barn på fritidsinstitutionen. Du har adgang til selvbetjeningsløsningen med dit NemID. Har du ikke NemID, skal du kontakte os på skolen.

Er dit barn skrevet op til privatskole?
Hvis du ønsker, at dit barn skal gå på en privatskole, skal du selv henvende dig til privatskolen.

Hvis I allerede har fået plads på en privatskole eller ønsker en folkeskole uden for Københavns Kommune, skal du angive dette via selvbetjeningsløsningen på
http://www.kk.dk/skoleindskrivning - samme sted, som du skriver dit barn ind i skole. På den måde kan folkeskolerne i København få et overblik over eventuelle ledige pladser på deres skole.

Hvornår får I besked?
Du får besked fredag 27. januar 2023 om, hvilken skole dit barn skal gå på.
Du vil få et brev elektronisk i din digitale postkasse via Borger.dk eller e-Boks fra den skole, som dit barn har fået plads på.

Korsager Skole