Digital indskrivning til skolestart 2024

Indskrivning

Vælg skole
Dit barn hører til en skole (distriktsskole), som er bestemt ud fra dit barns adresse. I er altid sikret en plads på Korsager Skole- vi er dit barns distriktsskole. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside korsager.aula.dk.
Der er frit skolevalg i Danmark. Derfor kan du også vælge at indskrive dit barn i en anden folkeskole end distriktsskolen. Dit barn får kun tilbudt en plads på den skole, hvis der er ledige pladser.
Hvis du ikke synes, at dit barn er parat til at begynde i skole som seks-årig, kan du søge om at udsætte skolestarten et år.
Kontakt din børnehave om en samtale og udfyld sammen med dem skemaet om udsættelse.

Vælg fritidstilbud
Alle skoler har kun én fritidsinstitution tilknyttet. Ved Korsager Skole er det fritidshjemmet Nordlyset.
Hvornår og hvordan skal du skrive dit barn ind i skole og fritidsinstitution?

Du kan skrive dit barn ind i skole fra mandag den 6.
november kl. 9.00 til fredag den 24. november

Indskrivningen foregår digitalt via den digitale selvbetjeningsløsning på http://www.kk.dk/skoleindskrivning.
Her skal du afgive dine ønsker til en skole i Københavns Kommune, og om du ønsker en plads til dit barn på fritidsinstitutionen. Du har adgang til selvbetjeningsløsningen
med dit NemID. Har du ikke NemID, skal du kontakte os på skolen.

Er dit barn skrevet op til privatskole?
Hvis du ønsker, at dit barn skal gå på en privatskole, skal du selv henvende dig til privatskolen. Hvis I allerede har fået plads på en privatskole eller ønsker en folkeskole uden for Københavns Kommune, skal du angive dette via selvbetjeningsløsningen på http://www.kk.dk/skoleindskrivning - samme sted, som du skriver dit barn ind i skole. På den måde kan folkeskolerne i København få et overblik over eventuelle ledige pladser på deres skole.

Hvornår får I besked?
Du får besked torsdag 25. januar 2024 om, hvilken skole dit barn skal gå på. Du vil få et brev elektronisk i din digitale postkasse via Borger.dk eller e-Boks fra den skole, som dit barn har fået plads på.

Korsager Skole